Naslov
»Kuhinjska« geometrijska optika na tehniškem dnevu
Avtor
Jaka Banko
Kratek opis za učitelje
Poglavje Svetloba je s prenovljenim učnim načrtom prišlo nazaj v sklop vsebin pri pouku fizike. Učitelji se spoprijemajo s pomanjkanjem učil in pripomočkov za eksperimentalno delo učencev. V gradivu je opisana dejavnost, s katero učitelj v sklopu tehniškega dne in z medpredmetnim povezovanjem doseže cilje, zapisane v učnem načrtu. Učenci izdelajo leče iz gela in spoznavajo njihove lastnosti.
Cilji

Učenci:

  • s poskusi raziščejo, kako se svetloba odbija od telesa, in analizirajo potek svetlobnega žarka pri odboju na ravnem zrcalu;
  • s poskusi raziščejo, kako se svetloba lomi na meji dveh optično različno gostih snovi, in analizirajo potek svetlobnega žarka pri prehodu iz ene snovi v drugo;
  • usvojijo pojma gorišče in goriščna razdalja zbiralne leče;
  • s poskusi raziščejo zakonitosti preslikave z zbiralno lečo in analizirajo potek žarkov skozi zbiralno lečo;
  • razložijo delovanje nekaterih optičnih naprav: lupe, projekcijskega aparata, fotoaparata;

na ravni veščin:

  • samostojno izdelujejo eksperimente;
  • pridobivajo ročne spretnosti;
  • skrbijo za varnost pri delu;
  • samostojno izvajajo eksperimente;
  • razumejo postopek eksperimentalnega raziskovanja;
  • razvijajo ustvarjalnost;
  • znajo izmeriti izbrane fizikalne količine;
  • razvijajo veščino samostojnega dela s strokovno literaturo;
  • uporabljajo strokovni jezik fizike pri oblikovanju poročil;

na ravni vrednot in odnosov:

  • razvijajo odgovornost in odnos do dela;
  • razvijajo občutek za naravo, lepoto in koristnost naravoslovja.

Priporočilo za oblike in metode dela ter izvedbo

Učitelju priporočamo, da delo organizira v homogenih skupinah in težavnost ter obseg dela prilagodi glede na predznanje in ročne spretnosti učencev v skupini. Učitelj naj učence prek avtentičnih nalog postavi v problemsko situacijo, katere rešitev učenci dobijo z eksperimentiranjem.

Učno enoto izvedemo kot medpredmetno povezavo s predmetom tehnika in tehnologija, ko učenci že poznajo odbojni in lomni zakon in po obravnavi optičnih naprav. Izvedba je primerna kot dejavnost v sklopu tehniških dni.
Čas za izvedbo
5 ur
Zahtevnost
srednja
Vključen eksperiment
da
Priloge
  word icon  Napotki za učence (.docx)
  pdf icon  Priporočila za učitelje (.pdf)