Naslov

Poskusi in meritve z raketo na vodo in stisnjen zrak na naravoslovnem dnevu

Avtor
Miroslav Cvahte
Kratek opis za učitelje

Na naravoslovnem dnevu učenci v skupinah izvajajo poskuse z izstrelitvijo rakete. Uporabijo lahko poceni kupljene sestavne dele rakete ali pa jih izdelajo sami v okviru izbirnega predmeta ali pri pouku tehnike in tehnologije. Gradivu je priložen vir z navodili za samogradnjo rakete [1].

Za popularizacijo naravoslovja in tehnike po svetu celo raziskovalni inštituti organizirajo vsakoletna tekmovanja z doma izdelanimi raketami na vodo in stisnjen zrak, npr. NPL Water Rockets Challenge [2].
Cilji

Učenci:

  • merijo dvižno višino z merjenjem dvižnega kota;
  • eksperimentalno ugotavljajo optimalno količino vode v raketi;
  • nadpovprečno motivirani učenci s šolskim (ali domačim) digitalnim fotoaparatom posnamejo izstrelitev rakete in z analizo videoposnetka ocenijo hitrost rakete, ki tik po izstrelitvi doseže vrednost tudi več kot 140 km/h.

Priporočilo za oblike in metode dela ter izvedbo

S štirimi raketami na vodo in stisnjen zrak lahko izvedemo naravoslovni dan s celotnim oddelkom. Zraven raket potrebujemo ustrezen prostor, kjer ni nevarnosti, da bi rakete padale na mimoidoče ali na avtomobile. Zadostuje tudi nogometno igrišče. Dejavnost izvedemo v petih šolskih urah, bolje motivirani učenci opravijo nekaj dela doma (računalniška videoanaliza izstrelitve).

Naloge v učnem listu ponujajo veliko možnosti za diferenciacijo pri pouku. Težavnost nalog  je označena z zvezdicami: osnovna (brez zvezdice), zahtevna (*), zelo zahtevna (**).
Čas za izvedbo
5 ur
Zahtevnost
več ravni
Vključen eksperiment
da
Priloge
  word icon  Napotki za učence (.docx)
  pdf icon  Priporočila za učitelje (.pdf)