Naslov

Enakomerno gibanje in športni dan

Avtor
Samo Božič in Nives Markun Puhan
Kratek opis za učitelje
Gradivo je pripravljeno za medpredmetno povezovanje športne vzgoje z učenci šestega razreda in fizike oz. matematike z učenci osmega razreda. Glavna naloga učencev šestega razreda je izvedba praktičnih športnih dejavnosti, in sicer hoja, tek, tek nazaj in prisunski korak, med teoretičnimi vsebinami pa merjenje razdalje z metrom in časa s štoparico. Učenci osmega razreda z diferencirano zasnovanimi dejavnostmi utrjujejo običajne in spoznavajo nove načine merjenja ter usvajajo nova znanja, kot sta pojem hitrost, odvisnost poti od časa pri enakomernem gibanju itd. Učenci osmega razreda so razdeljeni v najmanj tri skupine. Prva skupina ima nalogo, da nauči mlajše vrstnike, kako se merita razdalja in čas. Naloga druge skupine je raziskovanje fizikalnih zakonitosti enakomernega gibanja, pri čemer potrebne količine merijo klasično z metrom in štoparico. Tretja skupina bo za merjenje in obdelavo uporabila fotoaparat in računalnik.
Cilji

Učenci:

  • opišejo premo enakomerno gibanje;
  • s poskusi usvojijo, da je hitrost količnik poti in časa;
  • uporabijo enačbo za računanje hitrosti;
  • obvladajo pretvarjanje med enotama za hitrost m/s v km/h in obratno;
  • narišejo graf x(t) in z njega preberejo podatke, ga razložijo in razumejo, katero vrsto gibanja predstavlja;
  • narišejo graf v(t) in z njega preberejo podatke, ga razložijo in razumejo, kakšno vrsto gibanja predstavlja.
Priporočilo za oblike in metode dela ter izvedbo
Učno enoto izvedemo kot medpredmetno povezavo s športno vzgojo.
Čas za izvedbo
2 uri
Zahtevnost
več ravni
Vključen eksperiment
da
Priloge
  word icon  Napotki za učence (.docx)
  pdf icon  Priporočila za učitelje (.pdf)
  word icon  Videoposnetki in datoteke z videoanalizo (v mapi)