Naslov

Naredimo zdravilo!

Avtor
Ambrož Demšar
Kratek opis za učitelje

Po nekaterih podatkih iznajdba nove zdravilne učinkovine terja 10 let, 10.000 znanstvenikov in 1.000.000.000+ €, zato ni primerno za običajno učilnico. Torej iščemo nekaj lažjega, cenejšega, s časovno omejitvijo ene šolske ure in s pomočjo razreda učencev, starih 12–15 let. Morda nekaj proti kašlju?

Poskusimo s homeopatskim zdravilom. Materia Medica, homeopatska knjiga knjig proti kašlju priporoča uporabo nečesa, kar ima vsak šolski laboratorij: bakrov (II) sulfat.

Homeopatija je oblika alternativne medicine, v kateri se za zdravljenje bolnikov

uporabljajo visoko razredčeni oziroma potencirani pripravki. Običajno so pripravki tako zelo razredčeni, da ne vsebujejo niti enega atoma, iona ali molekule zdravilne učinkovine. Fizik Robert L. Park je izračunal, da mora pripravek, razredčen tridesetkrat v razmerju 1:100,  vsebovati najmanj 1060molekul vode za vsako molekulo učinkovine. Prostornina 1060molekul vode, kljub majhnosti ene molekule vode, 30.000.000.000-krat presega prostornino Zemlje.

www.csicop.org/si/show/alternative_medicine_and_the_laws_of_physics

 

Pri uri bodo učenci spoznali osnovne gradnike snovi in utrdili predpone.
Cilji

Učenci:

  • odkrivajo pomen eksperimenta pri spoznavanju in preverjanju fizikalnih zakonitosti;
  • preverjajo izide preprostih napovedi;
  • uporabljajo znanstven način dela;
  • dobijo predstavo o velikosti molekul;
  • povezujejo znanje iz biologije, kemije in fizike.

Priporočilo za oblike in metode dela ter izvedbo

Učenci delajo v skupini, vsakdo izmed njih izvede eno redčenje in zapiše na nalepko oz. listek številko redčenja. Predvideno število redčenj je enako številu učencev v razredu.

Ura je primerna za uvod ali zaključek teme Zgradba snovi.
Čas za izvedbo
1 ura
Zahtevnost
lahka
Vključen eksperiment
da
Priloge
  word icon  Napotki za učence (.docx)
  pdf icon  Priporočila za učitelje (.pdf)