Naslov

Raziskava upora s papirnimi padali

(videoanaliza gibanja)

Avtor
Tatjana Gulič
Kratek opis za učitelje
Gradivo vključuje postopke za izvedbo dveh ur pouka.
1. ura: razlaga pojma upor, izdelava »padal«, ugotavljanje, katero padalo se giblje približno enakomerno,
2. ura: izdelava videoposnetka gibanja izbranega padala in analiza gibanja s programom Tracker.
Cilji

Učenci:

  • uporabljajo strokovni jezik fizike;
  • razvijajo zmožnost dela v skupini;
  • uporabljajo učna gradiva, medmrežje in različne pripomočke, kot so fotoaparat ali videokamera;
  • uporabijo program Tracker za analizo gibanja;
  • samostojno izvajajo eksperimente;
  • razvijajo natančno bralno razumevanje, pisno sporočanje in govorno sporočanje.

Priporočilo za oblike in metode dela ter izvedbo

Upor je zanimiva tema v sklopu obravnave Sil. Izkoristimo jo lahko tudi kot utrjevanje enakomernega gibanja in analize gibanja z uporabo računalnika, kar nam bo prišlo prav tudi v naslednjem šolskem letu, ko se tema Gibanje nadaljuje.

Pri obravnavi pojma in eksperimentiranju po skupinah potrebujemo laboranta, ki mora biti vešč uporabe programa Tracker. Sodelovalno in raziskovalno učenje je za učence zelo zanimivo, poleg tega usvojijo trdno znanje in vedenje.

Učno enoto izvajamo del obravnave snovi o Silah, lahko pa enoto izvedemo v 9. razredu pri obravnavi pospešenega gibanja.

Za izvedbo potrebujemo toliko prenosnih računalnikov s programom Tracker, kot imamo skupin. V skupini naj ne bo premalo učencev, saj mora izdelati vsaj 5 padal.  Lahko uporabimo tudi računalniško učilnico, čeprav je to manj priporočljivo.
Čas za izvedbo
2 uri
Zahtevnost
srednja
Vključen eksperiment
da
Priloge
  word icon  Napotki za učence (.docx)
  pdf icon  Priporočila za učitelje (.pdf)