Naslov
Delo in energija
Avtor
Tatjana Gulič
Kratek opis za učitelje

V gradivu so opisani postopki za izvedbo štirih ur pouka, ki jih lahko podaljšamo še za eno uro, namenjeno  ponavljanju in utrjevanju.

 

V prvi uri se učenci spoznajo z okoljem, v katerem delajo, v opisanem primeru je to Wikispeaces, ter v razpoložljivi literaturi poiščejo čim več koristnih informacij. Drugo in tretjo uro zapisujejo definicije, dejstva, izvajajo in snemajo eksperimente ter izberejo in zapišejo nekaj nalog. Četrto uro predstavijo sošolcem, kaj so pripravili, in se na koncu ocenijo.
Cilji

Učenci:

  • uporabljajo strokovni jezik fizike;
  • razvijajo zmožnost dela v skupini;
  • uporabljajo učna gradiva, medmrežje in različne pripomočke, kot so fotoaparat in videokamera;
  • samostojno zbirajo informacije;
  • samostojno izvajajo eksperimente;
  • poiščejo definicije za količine, jih razložijo in vpišejo v Wikispace;
  • razvijajo natančno bralno razumevanje, pisno sporočanje in govorno sporočanje;
  • ocenjujejo delo.
Priporočilo za oblike in metode dela ter izvedbo

Poglavje o delu in oblikah energij vsebinsko ni preveč zahtevno, tudi dela z Wikispaceom se učenci naučijo hitro. Samostojno delo učencev spremljata učitelj in laborant, ki pomagata v primerih, ko ne vedo, kako naprej. Učenci delajo v skupinah, uporabljajo različne vire informacij, pripravijo eksperimente, jih posnamejo ali fotografirajo, pripravijo in rešijo tudi naloge za sošolce. Sodelovalno učenje je za učence izziv, saj morajo pri predstavitvah naučiti svoje sošolce, kar so s svojim delom raziskali in se naučili. Namen objave njihovih zapisov je, da si lahko pozneje sošolci zapise in eksperimente večkrat ogledajo in se tako naučijo.

 

Skupinsko delo izvedemo na začetku poglavja o delu in energiji. Za izvedbo potrebujemo toliko prenosnih računalnikov, kolikor imamo skupin, in brezžično internetno povezavo. Lahko uporabimo tudi računalniško učilnico, čeprav je to manj priporočljivo. Če gremo v računalniško učilnico, se namreč učenci preveč osredotočijo na brskanje po medmrežju in premalo časa posvetijo obravnavi teme ter  pripravi eksperimentov. Med seboj naj razdelijo naloge, npr. en član skupine poskrbi za izbor eksperimentov, drug za naloge tretji za zapis v wikiju in obdelavo fotografij in videov.
Čas za izvedbo
4 šolske ure
Zahtevnost
srednja
Vključen eksperiment
ne
Priloge
    pdf icon  Priporočila za učitelje (.pdf)